Sivut

7. joulukuuta 2012

Kirjahyllyunelmia

Tunnustan, olen niin sanottu memory item hoarder :D Minulla on miljoonasti pikkusälää ja esineitä joilla on paljon tunnearvoa ja niihin liittyy paljon hyviä muistoja. Olen yrittänyt minimoida krääsän määrän meidän kämpässä, mutta aika huonolla menestyksellä! Tällä hetkellä kuitenkin olen saanut rajattua suurimman osan krääsästä kirjahyllyyn.

Tässä siis kuvia kirjahyllystämme (ja close-upeja kaikesta krääsästä :D) jota piti hieman muuttaa koska aikaisempi järjestys oli Antille liian siisti.

Final order (vasemmalla puolella olevan jätskitaulun maalasin Antille synttärilahjaksi 2009.)

Edessä Japanista tuotu temppelin amuletti sekä Tokiosta ostettu Totoro-kello. Tältä hyllyltä löytyy myös tärkeät paperit-kansiot sekä säilytysboksit. Kuva taas on otettu pikkusiskoni (Siskoni blogin löydät tästä) häistä joulukuussa 2011. Kuvassa pikkuveljeni, pikkusiskoni ja hänen poikansa sekä minä :)

Tässä vanhemmiltani 2008(?) joululahjaksi saamani Design Destinations Worldwide kirjaboksi sekä isovaariltani peritty porsliinikoriste. Ollessani vielä ihan pikkuinen isovaarini hautajaispäivänä käytiin hänen asunnossaan ja ihastuin tähän koristeeseen. Mummini päätti sitten antaa sen minulle muistoksi isovaaristani.

Tältä krääsähyllyltä löytyy Antin kuvia Meksikosta sekä kuva parhaista kavereistani,  Arabian Heljä-pupu, nostalginen naulataulujuttu (tämä on Antin ja nostalginen siksi, että vanhemmillani on samanlainen jolla aina leikin pienenä), kaksi tädiltäni perittyä Mariskoolia, sakura-kynttelikkö sekä vuosia sitten jostain saamani musta porsliinipullo.

Seuraavalta krääsähyllyltä löytyy Antin Japanista ja Meksikosta ostamat DBZ-hahmot, tätini vanha hopeinen aasialainen rasia, japanilaiselta ystävältäni Ayalta saamani Uuden vuoden kortti, moderni versio manekinekosta jonka ostin Osakan lentokentältä kun lähdin Japanista, sekä valokuvat minun ja Antin perheistä.

Kirjojen seasta löytyy myös Antilta lahjaksi saamani Harri Koskisen Mini Block-lampun (sen voi ostaa esim. täältä).
Lisäksi kirjahyllystä löytyy vielä Antin First Goal-palkinto vuodelta -95 sekä Japanissa ostamani Suinchou-kirja. Kirjaan kerättiin temppeleistä käsinmaalattuja leimoja. Sain kirjan viiden kuukauden aikana melkein täyteen, ehkä ensi reissulla sitten saan viimeisetkin sivut täyteen.
Suinchouhusta löytyy jo 27. temppelin leimat ja tyhjiä sivuja on enää neljä! Tosin näitä ei saanut kaikista temppeleistä. Eniten harmittaa että joissakin suurissa temppeleissä papeilla oli juuri lounastauko kun kävin siellä, joten esim. Hiroshiman Miyajiman temppeleistä sekä Kioton Fushimi Inarin pyhätöistä en saanut leimaa :(

Tällasta tänään, kirjojakin alkaa olla jo niin paljon että kohta joudumme ostamaan uuden kirjahyllyn! Olen aina halunnut ison kirjastohuoneen ja sellaiset tikapuut kirjahyllyyn, maybe some day :)




Moderni kirjastohuone on enemmän minun makuuni 
Tällainen versio olisi myös aivan mahtava!

Vaikka en tykkää Karl Lagerfeldistä niin tämä kirjastohuone on kyllä aivan upea!






1 kommentti:

  1. Upeita upeita kirjastoja! Mulla kanssa unelma suuresta kirjastohuoneesta.. Ehkä joku päivä :)

    VastaaPoista